Forebygge smitte i sammenheng med Koronaviruset

Kjære pasient, vi åpner gradvis opp for vanlig tannbehandling igjen.

Det er viktig for oss å ivareta din og våre medarbeideres sikkerhet. Vi tar derfor alle forbehold rundt smittevern, og ber deg derfor lese gjennom våre retningslinjer.

Dette ber vi deg gjøre:

• Bestill time per telefon, e-post eller på nettsiden, ikke oppsøk klinikken fysisk med mindre du har en avtalt time
  • Dersom du bestille time via nettsiden eller per e-post, vil du bli oppringt av en av våre ansatte for noen kontrollspørsmål før bekreftet timebestilling
  • Ikke oppsøk klinikken hvis du er i karantene, har symptomer eller fått påvist smitte/sykdom. Ta kontakt hvis du er i tvil
  • Pasienter med smitte eller mistanke om smitte skal behandles på egne beredskapsklinikker
  • Ankom klinikken så tett opptil timen som mulig for å begrense tiden i venterommet
  • Vask hender eller benytt hånddesinfiseringen som står fremme ved ankomst og når du forlater klinikken
  • Hold god avstand til andre pasienter på venterommet. Der det er vanskelig å overholde 2 meters avstand, bør du ha minst 1 meter
  • Av hensyn til smittevern kan ikke personalet håndhilse
  • Ikke bruk mobiltelefon mens du oppholder deg på klinikken
  • Vi tilbyr kontaktløs betaling per SMS på de fleste av våre klinikker og oppfordrer våre pasienter til å benytte denne tjenesten for å minimere besøk i resepsjonen. Din behandler vil informere deg om dette

Ekstra tiltak og økte priser på utstyr kan resultere i at prisen på behandlingen øker. Husk at du kan be om kostnadsoverslag før behandling, og at du alltid skal få skriftlig kostnadsoverslag hvis totalprisen på behandlingen overstiger 5000 kr